ד"ר דניאל פישמן: הפגיעות האורתופדיות של זהר וליאור בשטח

על הפגיעות האורתופדיות של זהר וליאור בשטח  ד"ר דניאל פישמן

שלושה ימים אחרי תחילת המרוץ ולאחר 150 ק"מ רצופים של ריצה, הגענו לשטח לבדוק את זהר וליאור. מצב רוחם של השניים מצויין, וזהר אומר שהם מרגישים טוב בסכ"ה , כאבים קטנים פה ושם, קצת תפוס ועקב אכילס קצת רגיש. ליאור מרגיש טוב, כאב קל בברך אבל בגדול – הכל בסדר.

בדקתי את השניים, המצב נראה תקין ללא פתולוגיות מפרקיות או רקמתיות. עשיתי טיפול מונע, ונתתי לשניים את ברכת הדרך להמשך .

יומיים לאחר מכן, לאחר 5 ימי ריצה, 270 ק"מ ריצה וכמה שיחות טלפון עם השניים, הגעתי שנית לשטח. הפעם, המצב היה שונה. מצב רוחם עדיין היה מצויין אבל כאבים החלו להתלוות למסע. זהר התלונן על כאבים בעקב אכילס וליאור על כאבי ברך.

foot

בדיקה פיזיקאלית של כף הרגל של זהר

עכשיו, הבדיקה הדגימה דלקת של גיד אכילס: טנדיניטיס (TENDINITIS) . זהו הגיד המחבר את שריר השוק לעצם העקב ונחשב לגיד הגדול ביותר בגוף האדם. הדלקת נובעת ברוב המקרים מחזרה על אותה תנועה מספר רב של פעמים ותנועה מהירה של פעילות הגיד בזמן פעילות גופנית. הדלקת היתה מלווה בנפיחות קלה וכאב מקומי. בנוסף, שני השרירים המחוברים לגיד אכילס ה- Gastrocnemius וה- Soleus המכופפים את הברך ואת כף הרגל, היו מכווצים לחלוטין.

הטיפול בזהר

הפעם , אחרי שחיברו את המיכשור הרפואי לגנרטור- עשיתי טיפול באולטרהסאונד להורדת דלקת ונפיחות, אלקטרותרפיה, שימוש בקרח וטכניקה מנואלית.

בדיקה פיזיקאלית של הברך של ליאור

הבדיקה של ליאור הדגימה כאבים בנקודת החיבור של גיד הפיקה המחבר את השריר הארבע ראשי לעצם השוק (TIBIA).כאבי ברכיים במיקום זה נובעים מדלקת בגיד פיקת הברך. אחת הסיבות לכך שנוצרת דלקת המלווה בכאב, היא העומס המפרקי על הברך בעיקבות ריצה ארוכה המגיעה לעומס פי שלוש ממשקל הגוף. בריצה של עשרה ק"מ יש בערך 8,000 חבטות במפגש עם משטח הריצה שמזעזעות את הברך ויוצרות עומס יתר. כמה עומס יש לליאור וזהר? (דרור: במהלך המסע כולו – בערך 5,000,000 חבטות כל אחד!)

הטיפול בליאור

כלל אולטרהסאונד להפחתת הדלקת והנפיחות,Taping לקבע את הפיקה על מנת שלא יווצר חיכוך יתר של הפיקה על עצם ה- TIBIA מלווה בחשמל להזרמת דם למקום, קרח ומשחה אנטידלקתית.

חוזק מנטלי

היום, אחרי יומיים נוספים, אחרי יותר מ 420 ק"מ של ריצה, הדרכתי את זהר בטלפון בהנחיות לטיפול בקרסול ובברך של ליאור. החוזק המנטלי והמוטיבציה הגבוהה של זהר וליאור מאפשרים להם להתגבר על הכאבים המלווים לריצות וממזערים את תחושת העומסים הפיזיולוגיים של השרירים ,הגידים והמפרקים הכאובים.

אני מחזקת את זהר וליאור להמשך דרך צלחה , נטולת בעיות וכאבים….

בברכה, דניאל

ד"ר פישמן - אין עלייך!

ד"ר פישמן – אין עלייך!

ד"ר דניאל פישמן בטיפול מסור בקליניקת השדה

ד"ר דניאל פישמן בטיפול מסור בקליניקת השדה


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *